Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 1. mai 2018

Kakepynt


De siste ukene har jeg vært på leting etter en bunadkledt kakefigur. Jeg visste at jeg hatt sett det ganske nylig. Jeg hadde til og med tenkt at jeg burde kjøpe noen for å ha når behovet meldte jeg. At jeg ikke kjøpte har jeg angret på. Jeg husket ikke i hvilken butikk, og ingen av de jeg var innom hadde noe jeg kunne bruke.

Litt desperat googling førte meg til Nille. Og heldigvis hadde min lokale butikk tatt dem inn. Det ble litt feil med Telemarksbunad på kaka, så litt dekormaling skapte en ny drakt.

Konfirmasjonsbordet er forøvrig dekket i bakgrunnen. De bestilte serviettene i riktig farge skal komme i morgen, og rosene er bestilt.

Et lite lager av figurer er sikret for fremtiden.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar