Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 24. mars 2018

Mer vårlig

Det er med fryd jeg registrerer at det har smeltet mye snø den siste uka.

Flere dager har det vært morgen og kveldstemperatur på plussiden. Det lille regnet som kom bidro også til prosessen.

Låvetaket mot syd er nesten 50% snøfritt. Den bare flekken fra forrige uke på veien til skogen har blitt til nesten bar vei flere hundre meter.

Jeg sjekket det jeg kom inntil av busker og trær, men de trenger nok litt mer varme for at knoppene skal vokse.

Etter er travel uke skal jeg bruke dagen til husarbeid og innkjøp av mat. Selv om vi ikke drar vekk i påsken, så har jeg tatt fri hele uka og gleder meg til å fylle dagene med hyggelige gjøremål.



2 kommentarer :

  1. Ja, nå smelter snøen i rekordfart. Jeg starta mitt lille prosjekt med å få sørvestkroken på huset fri for snø, og der har sola gjort en god jobb i dag.

    Deilig med vår etter en sånn fantastisk vinter som vi har hatt i år :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg har brukt den lange og kalde vinteren til hyggelige innendørsaktiviteter. Nå er er virkelig klar for innsats ute.

      Slett