Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 5. februar 2018

Arbeidsplan

Plutselig følte jeg behov for å sortere de store bunkene med notater på skivebordet. Så nå har jeg sjekket at alle opplysninger er overført til den siste utskriften av slektsheftet, og alle lappene er kastet.

I tillegg til alt slektsrelatert så hadde jeg litt her og der notert alt som skal gjøres utover våren.

  • sy røde stolputer til kjøkken
  • rydde i kjeller (sortere til loppemarked)
  • male vinduskarmer på de nye vinduene vi satte inn i fjor
  • male trapp til 2.etasje (inkl. rekkverk)
  • male vegger og tak vaskerom
  • pusse og male inngangsdør i entre
  • male vinduer i bryggerhus både innvendig og utvendig
  • male noen lister i bryggerhus
  • male håndlist til trapp i bryggerhus og henge det opp.
  • olje kjøkkenbenkene
I tillegg har jeg et par klesreparasjoner og en stor haug med stryketøy foran meg. Jeg har prioritert tid foran skjermen de siste ukene. 

Nå har jeg samlet alt her, så vet jeg hvor jeg kan finne det. Kanskje faktisk lista blir lengre etterhvert.


1 kommentar :

  1. Se der ja, fint å ha noe å henge fingrene i. (",) Lykke til med alt, ser ut som det er mange trivelige oppgaver her. God helg.

    SvarSlett