Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 15. november 2017

Å ta for gitt

Jeg hadde løyet hvis jeg hadde sagt at jeg ikke har sutret de siste dagene. Det passet kjempedårlig å bli syk nå. Dagene på jobben var relativt fullpakket, og hjemme skulle jeg kickstartet juleforberedelsene. Det føles så veldig bortkastet å sitte "fanget " i sofaen med hostesaft og papirlommetørklær.

Men så innser jeg at jeg må være takknemlig. Sånne uker viser bare hvor heldig jeg er som tar som en selvfølge at kroppen tillater en normal arbeidsdag og å kjøre bil til og fra. Dessuten fyller jeg fritiden til fulle med familie, hage og hus.

Jeg vet at i løpet av helgen så har hosten roet seg, og søvnen tilbake.

Mange andre har det ikke sånn. De har vedvarende smerter og søvnløshet. Mange har symptomer  som ikke er tydelig til å få en diagnose.

Jeg blir helt frisk, og vet at det er et år til neste gang. Så jeg er heldig.

1 kommentar :

  1. Åh jeg vet hvordan du har tenkt! Kan love deg jeg tenkte det samme da jeg fikk krystallsykeanfall i sommer. Grusomt. Trodde jeg skulle bli trygdet og sengeliggende. Nå er jeg tilbake i samme gamle gode formen igjen og jeg er UTROLIG takknemlig. Nyt livet og tiden frem mot jul Åshild! :)

    SvarSlett