Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 11. oktober 2017

Grått på kjøkkenet

Etterhvert som dagene blir kortere og kveldene mørkere så har jeg behov for å bytte ut de hvite sommergardinene.

På samme måte som jeg synes kjøkkenet blir større og lysere når jeg henger opp i hvite om våren, så blir det mye lunere med de grå høstgardinene.

Det var egentlig en tilfeldighet at det var de grå gardinene fra datterens gule rom i byen som ble sydd om til de første gardinene jeg hang opp her for snart 11 år siden. De passet så godt at selv om de var for korte og veldig falmet av sol så ble de brukt helt fram til i fjor, da kjøpte jeg nye.

Det tar sin tid å bytte gardiner på kjøkkenet. Det skyldes at jeg kan ikke fordra å vaske de vinduene. Jeg har normalt ikke noe imot å vaske vinduer, men  kjøkkenvinduene -- og spesielt de over benkene. Det gjorde det litt lettere å holde på denne gangen når disse vinduene forhåpentligvis i løpet av neste år er historie. Da vil vindusvaskingen bli mye enklere.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar