Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 29. september 2017

Ryddet litt dårlig samvitighet

Jeg har sett at bedet langs vegger på bryggerhuset nærmest hadde grodd helt igjen, men jeg liker ikke høstværet. Sur og kald vind, kanskje litt regn også passer ikke for meg.

I dag var det opphold og jeg prioriterte bedet fremfor å klippe plenen. Det ble en gull trillebår med ugress, og bedet ble mye bedre. Jeg har lagt allerede lagt planer for våren. Da skal jeg dele en Pion og plante under hvert av vinduene. Da vil bedet i større grad ligne på vestveggen på hovedbygningen. 



Innendørs er jeg veldig fornøyd med den nye skrivebordet. Siden jeg sitter såpass mye her og skriver skulle jeg gjerne hatt en større skjerm. Engentlig forstår jeg ikke at folk klarer seg med en laptop eller Ipad.

Jeg tok en skikkelig opprydding da jeg kastet ut det gamle hjørnebordet, skap og skuffer. Det er veldig deilig for meg at det er lett å holde orden nå, det hadde lett for å bli store stabler på det gamle skrivebordet.

Det eneste lyspunktet med høsten er at det blir hyggeligere stemning av å tenne et par stearinlys. Jeg hadde planlagt å ta en skikkelig rufs i hagen nå i høst, men det er akkurat så lite fristende å komme seg ut som jeg husket. Derfor velger jeg sannsynligvis IKEA fremfor hagen i morgen, selv om det ikke regner.


1 kommentar :

  1. Først ute så er det jo litt godt og? Men det frister ikke helt lenger. I dag skal jeg gjøre høst ute, plukke inn det siste og plante siste leveranse av høst løk og annet. Da kan man bare gå ut å nyte skulle det bli noen fine dager i oktober, helt uten dårlig samvittighet håper jeg. Følte meg enig i mitt hagehjerte, styrer unna hagen om dagen. Ha en fin helg :)

    SvarSlett