Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 11. september 2017

Endelig lyd

Jeg koblet både ned og opp PC med ekstrautstyr for nesten en uke siden. Fordi jeg har en plan om å bli kvitt rot så valgte jeg ikke å koble opp de fire gamle høyttalerne og forsterkeren som hørte til. Det var ikke pent og alt tok så veldig mye plass.

Jeg hadde sjekket og funnet ut at det fantes noen ganske små og elegante å få kjøpt. I utgangspunktet ville jeg bruke minst mulig penger på dette, men etter en lydprøve i butikken så forsto jeg at den måtte koste litt mer. Og siden jeg har noen gavekort etter bursdagen min som jeg kan bruke, så var det et enkelt valg. 

På fredag kom derfor en harman/kardon Esquire mini inn på skrivebordet. Men det kom ingen lyd. En helt elendig bruksanvisning gjorde at jeg brukte en del tid til å lete på nettet: How to connect....
Feilmelding fra PCen ga egentlig svaret. Fordi min PC ikke har Bluetooth måtte lydkilden kobles til bak på PCen. I dag kjøpte jeg en LYDKABEL og så fort jeg fant riktig hull bak, så strømmet lyden endelig ut. Den lille enheten er på størrelse med en Iphone 6, og jeg må si at jeg er fornøyd med lyden.

Da er bursdagsgave nr 1 er presentert.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar