Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 1. september 2017

Årets første høstdag

Hvert år tenker jeg at jeg skal nyte hvert sekund av sommeren.

I år har jeg virkelig nydt å dra på jobben med bare armer og kjenne solen varme. Jeg har likt at ettermiddagsheten har slått i mot meg når jeg har dratt fra jobben. Jeg har tilbrakt hele dager og mange timer i hagen. Noen av dem med deilig mat og drikke, de aller fleste med arbeidshansker og trillebår.

Det var en såpass kald vår at det tok litt tid før sommerhagen kom ordentlig i gang, men så sørget solfylte dager for at blomstringen noen steder ble ganske kort.

Det er meldt flott vær denne helgen og det har jeg tenkt å bruke godt. For selv om det ikke er de store anleggsprosjektene i hagen lengre, så tar det tid å holde vedlike. Dessuten er eplesesongen godt igang. Det er så mye epler på vårt største og eldste tre at vi skal levere til pressing av most.

 En liten tur i hagen viser at det fortsatt er mye som blomstrer. Her er det Solhatt, roser, georgine og Evihbergknapp.




Det er så deilig å se at det vi har plantet har vokst og omrammer det store huset på en fin måte. 
























Jeg går inn i den første høstmåneden med litt vemod, for jeg liker definitivt våren og sommeren best.

2 kommentarer :

  1. Hei! Det ser ut som du har en fantastisk hage og greier å nyte den! Takk for at du deler flotte bilder :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Jeg er så stolt av hva vi har fått til.

      Slett