Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 17. mai 2017

Vårtegn: 17.mai

En regnvåt og grå 17.mai var det i vår del av landet. Men da flagget ble heist ble det riktig stemning som vanlig.

Da jeg tok et liten runde i hagen så jeg at det har blitt betydelig grønnere de siste dagene. De "isbrente" områdene, som jeg ikke har hatt tid til å gjøre noe med, har faktisk blitt mindre. Gresset har vokst mye, og burde vært klipt for lenge siden, med all nedbøren har hindret det.






























Morelltreet vår var litt tregere enn kirsebærtreet, og blomstrer for fullt nå. Rabarbrastilkene er 15 cm høye. Den første knoppen på Rhododendron er iferd med å springe helt ut. Det er masse ripsblomster. Den lilla tulipanen jeg kjøpte allerede i 2005 er så flott, at det burde vært mye mer av den. Det er store knopper på Honningknoppurt.

 








2 kommentarer :

  1. Så grønt og fint du har det allerede ("allerede" sammenlika med her). Jeg har akkurat krasla i blomsterbedene mine, det har vært en flott ettermiddag som inspirerte til ei lita økt. Ser fram til at det blir like grønt her som hos dere. (",)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har aldri hatt så få hagedager før 17.mai som i år. Håper dere også får ordentlig vår også.

      Slett