Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 7. mai 2017

Mange skritt


Jeg har gått med skritteller siden august, og jeg må med skam innrømme at jeg ikke hver dag når opp i 10.000 skritt.

En tur til IKEA sikrer det i fullt monn, men det gjør jeg ikke hver dag.

Derimot har jeg fire dager på rad nådd opp i over 15.000 skritt, uten å forlate tunet. Det er mange ganger opp og ned i kjelleren, fram og tilbake på kjøkkenet, over tunet og masse i hagen.

Denne trenden har jeg tenkt å holde på gjennom hele sommeren, og så får vi se hvilke løsninger jeg kan finne på når høsten og vinteren kommer - men det vil jeg ikke tenke på akkurat nå.

3 kommentarer :

  1. Godt jobbet! Det er slett ikke alle dager jeg passerer 10 000 skritt, jeg heller.Tenker ukesgjennomsnittet mitt er på rundt 50-60 000. :)

    SvarSlett
  2. Imponerende! Det er stor kontrast på vinter og sommer her også. Det er jo godt å få leet seg nå :)
    Det blir mange skritt nå, ja!

    SvarSlett
  3. Det er nyttig med en sånn, man kan bli ganske pinlig oppmerksom på fakta rundt egen (in)aktivitet. Jeg sliter med å komme over 10.000 med min kontorjobb, men en dag med oppussing på loftet pleier å få fart på telleren. Og da er i tillegg de fleste skrittene i trapp. (",)

    SvarSlett