Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 8. april 2017

13 tonn

Jeg spurte om hvor tungt et lass singel var og fikk vite at det var 10 tonn. Jeg antok at det måtte være mer enn nok, og hadde tenkt på flere steder jeg kunne fylle litt singel . Men da lasset lå på gårdsplassen så det veldig lite ut. Det tiltross for at det faktisk var 13 tonn.

En traktor med skuff foran gjør utkjøringen så mye enklere. Og i løpet av noen formiddagstimer var haugen nesten borte. Jeg regner med at jeg vil ha noen ømme muskler i morgen

Det må fjernes litt gress ved sandkassa og langs bedet ved bryggerhuset, før jeg kan finfordele resten.

Det er mulig at det finnes noen flere begrunnelser enn den rent estetiske til å ha på et lag singel, men for meg er nok at det ble bedre enn det var.





Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar