Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 3. desember 2016

Meldt flytting

Det var svært lite notater fra denne uka for ti år siden og bare noen få bilder. Det kan tyde på travle tiden. 

Det ble satt ny megler på trappa både nede og oppe. Da fikk trappa en form som passet litt bedre til huset. 

Det ble lagt fliser der vedovnen skulle stå på kjøkkenet.


Flere av rommene fikk taklamper montert, og vi malte tak og vegger i spisestua for andre gang. Sagen hadde stått der, og før maling måtte både tak og vegger vaskes rene for støv. 


Det ble en stor forskjell i gangen nede da gulvbelegget kom på plass. Vi vurderte fliser, men det var ikke tid og rent logistikkmessig helt umulig. For 10 år siden var det kun en dør inn i huset.

Vi meldte flytting til gården akkurat 1.desember. Det var fristen vi selv hadde satt da jeg søkte om konsesjon sommeren før. Jeg sov der noen netter i begynnelsen av desember, da jeg hadde noen intensive arbeidsdøgn der, men senga vår sto fortsatt i byen. I løpet av den uka som kom var vi etablert på gården med det meste.





Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar