Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 6. desember 2016

18 dager til julaften

En ny førjulsdag er snart helt slutt. Ingenting av det jeg har gjort etter jobb i dag kan sier å være juleforberedelser. Jeg har forberedt morgendagens servering. Jeg liker å ha gjester også i tiden før jul. Til forskjell fra de aller fleste finnes det ingen spor av jul verken i huset eller når det gjelder maten.

Jeg kan røpe såpass som at jeg har brukt mye løk.

St.Paulia er på plass på spisebordet.
   



1 kommentar :

  1. Løk er godt. Jeg kastet to halve gamle løk, en gul og en rød på komposten i sommer. Plutselig så jeg at de hadde lange spirer, så nå står de i kjøkkenhagen. Hvilken livskraft løk har. :) Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett