Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 7. desember 2016

17 dager til julaften

Jeg har ikke evnen til å få huset fullt med gjester etter en dag på jobb, derfor er jeg hjemme og har full fokus på maten vi skal spise.

Jeg må lage en liste, den kan godt være stikkordsmessig, da kan jeg krysse av etterhvert.

En gammel kokebok har rådet at man må få oversikt over det som kan gjøres kvelden før.  Så igår kveld gjorde jeg mer enn jeg hadde planlagt, og glad er jeg for det nå.

Oksefiletene ligger i stekovnen. jeg har fyrt i vedovnen i spisestua så det begynner å bli deilig og varmt der. De siste serviettene er satt på bordet, så der er det bare å tenne lysene.

Ingen direkte juleforberedelser i dag heller, men det er veldig hyggelig med førjulsgjester.



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar