Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 30. oktober 2016

Grått på kjøkkenet

Da vi flyttet hit i 2006 sydde jeg om gardinene fra et av soverommene i byen til kjøkkenet.  De var i utgangspunktet litt korte, og veldig bleket av sol på baksiden, men de har holdt. Fargen var grå og jeg synes at det har passet så bra med på kjøkkenet om høsten. De henger opp opp til julepyntingen starter rundt 20.desember, og kombinasjonen med alt det lilla jeg bruker i adventstiden er helt nydelig.

Jeg har vært på leting etter et stoff jeg kunne sy nye av, men at jeg skulle finne nye ferdigsydde gardiner på RUSTA hadde jeg ikke tenkt. Jeg tok av et hvitt "hekla" pyntebånd på de lange lengdene, men utover det passet de perfekt. (At de ligger i kategorien jul overser jeg glatt.) Jeg antar at jeg ikke har gjort et etisk og bærekraftig innkjøp, men jeg kommer til å bruke dem i mange år - for å rettferdiggjøre meg selv.  Og jeg sparte meg selv for mye arbeid.

Å se at kjøkkenet er ryddig etter safting, sylting, mostpressing og mye matlaging til mange er dessuten veldig deilig. Nyvaska vinduer gjør seg også.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar