Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 15. juni 2016

Variasjon over samme tema

Selv om kjelleren har en god del borddekkingsutstyr så er det ikke til å unngå at det blir noen gjengangere. Lysestakene fra IKEA og glassbollene på stett fra Nille har jeg brukt ofte. Fordi mange av våre gjester også er gjengangere så har jeg alltid som mål at bordet skal se annerledes ut. Ja, jeg tror faktisk ikke at jeg har dekket to helt like bord.

Det er fagene og blomstertype som kan fullstendig endrer utrykket på en borddekking. Her ble det pottenellik som definerte fargen på servietter. Rosa har jeg ikke brukt så ofte, men det passer godt til de blå veggene.

På denne årstiden synes jeg det er greit å kunne gjenbruke blomstene fra bordet i  hagen, og jeg vet akkurat hvor disse skal plantes.

Jeg er allerede igang med å dekke på nytt. På fredag kommer gjester som er her for femte gang. Jeg vet ikke om noen av dem husker tidligere bordekkinger, men jeg gjør det - så annerledes skal det bli.

4 kommentarer :

  1. For et fantastisk lekkert bord! :)
    Så morsomt at du husker hvordan du har dekket før og gjør det forskjellig hver gang!
    Jeg har en søster som har fullt utstyr til borddekking: linduker og servietter, lysestaker og forskjellige skåler til blomsteroppsatser. I sommer er det bryllup for en niese, og da kommer tanten med eskene og kurvene sine og dekker bord :) Jeg får av og til være med og lage blomsterdekorasjoner. Det er morsomt! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er blitt nøye med å ta bilder, og jeg får faktisk inspirasjon i de gamle bildene. Så gøy å høre at det er flere som har utstyr til utlån.

      Slett
  2. Så vakkert bord, - og jeg kunne kommet til et slikt ett mange, mange ganger. Selv om jeg hadde sett det før :)

    Ha fine sommerdager :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det har liksom gått litt sport i det å tenke ut noe nytt hver gang. Jeg kjøper lite nytt, men kombinerer det jeg har på nye måter. Hvis jeg først kommer over noe jeg liker til en gunstig pris (salg) så må jeg ha mange like.

      Slett