Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 20. juni 2016

Sju nye

Jeg leter innimellom etter nye måter å brette servietter på, og nå har jeg funnet noen nye. Den ene brukte jeg til middagen i forrige uke. Swirl på engelsk har jeg oversatt til Virvel. Den står bak til høyre og ser kanskje avansert ut, men er utrolig enkel. I midten bak har vi Bakken, så er det Innsiden.

Foran fra høyre er Kjærlighetsknuten, så Liten roseknopp, Stor roseknopp og til slutt Lomme. Navnene har jeg tilpasset hva jeg har kalt de andre jeg har i samlingen min. Og samlingen ligger  her,  Kanskje litt rart at de ligger på julebloggen min, men den ble opprettet lenge før matbloggen, og med nesten 27.000 besøk kan jeg ikke flytte den siden.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar