Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 23. juni 2016

Effektiv løsning

Det er flott at Facebook kan bidra til løsning. Jeg bestilte en julegave fra en nettbutikk, men fikk beskjed 22.desember at varen var returnert til avsender fordi emballasjen var ødelagt. Jeg fikk tilbud om å få pengene tilbake, men jeg skrev at jeg ønsket varen. Etter at den avtalen var inngått har jeg ikke hørt noe mer. Til tross for flere purringer så hadde de verken svart eller jeg har mottatt noe. I forrige uke fant jeg ut at firmaet faktisk har Facebookside.

Det betyr at når et firma velger å bruke sosiale media så kan også misfornøyde kunder bruke det til å fremsette en liten klage. Noe jeg gjorde. Tidlig dagen etter fikk jeg beskjed fra bring om at varen kommer den 21.juni. jeg registrerte dessuten at firmaet slettet henvendelsen min på Facebooksiden.


Jeg har vært spent - på om den varen jeg faktisk hadde bestilt ville komme. Og faktisk, i dag kunne jeg pakke ut en Tom Dixon telysholder Etch fra esken.

Den kom fram akkurat på datterens 31 års dag, så nå har har hun to. Denne, og den vi i all hast klarte å få tak i lille julaften.

Selv om jeg har vokst opp etter den verste varekapphetstiden etter 2.verdenskrig, så er jeg likevel ikke vant til at noe særlig er blitt pakket inn spesialdesignede esker. Det er ikke noe rart at det koster.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar