Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 19. november 2014

Stell av tøy

I dag er kvelden er satt av til å ordne det tøyet som ble funnet da jeg ryddet soverommene. Jeg regner med at flere enn meg finner sokker bak senga. Sengetøy ligger det også i skittentøyskapet. Stryketøy ligger det også i skuffen, etter helgens mange mangemaskiner.

Men aller viktigst er å få på plass innholdet i denne hylla. Vaskeklutene. Jeg bruker bare mikrofiberkluter til all rengjøring, og gjennom årene har det blitt ganske mange. Det gjør rengjøringen mye enklere - da kan jeg bytte så ofte jeg vil når jeg vasker i huset.

Moppepapir og støvsugerposer sto på handlelista i forrige uke.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar