Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 4. mars 2014

Varme tallerkener

Jeg har ofte drømt om å kunne legge maten på varme tallerkener - ikke sånn til vanlig, men når jeg anretter varm mat og serverer gjester i spisestua.

Jeg har prøvd mange måter - i stekeovnen, i oppvaskmaskinen, i varmt vann, men det har ikke vært enkelt nok å administrere. Jeg har nok vurdert varmeskuffer også, men det koster mye og tar mye plass.


















At det fantes en så enkel løsning hadde jeg ikke trodd.

Rett og slett et varmeteppe for tallerkener, og kjøpt på TilBords for 499,-.

Jeg trodde at det ville varme opp 6 tallerkener, men man kan legge inntil 4 i hver fold. Jeg har testet med 8 tallerkener og de ble varme på 30 minutter.


Så nå gleder jeg meg ekstra til neste gang vi får gjester - og det er ikke så veldig lenge til.




1 kommentar :