Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 18. november 2014

Enda dypere

I kveld skal jeg ta igjen det forsømte.

Egentlig kunne jeg tenke meg en hel dag med juleverksted. Jeg har kommet godt i gang med årets prosjekt. Jeg kunne faktisk tenke meg å sitte bare med det, men heldigvis klarer jeg å rive meg løs.
På gjesterommet er lekene sortert og på plass, vinduene er vasket, plantene er stelt, sengene er redd opp og et nytt, men gammelt bilde er hengt på veggen.




Det er sånne ting som å henge opp et bilde jeg har tid til når jeg tar denne rufsen nå.

Bildet av mine oldeforeldre og åtte av deres ni barn har fått plass under kong Oscar med familie og en hittil helt ukjent familie.









Jeg har rukket litt på badet også. Fordi jeg er et skippertaksmenneske som type så klarer jeg å lage gode systemer, men jeg klarer ikke å følge opp. Derfor må jeg ta
en sånn "rydde i tannpirkere dag".



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar