Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 17. november 2012

Ønskelister


Jeg er egentlig ikke noe bedre selv. Hvis noen spør hva jeg ønsker meg blir jeg som oftest svar skyldig. Jeg vet at det er et par ting, men å komme på akkurat når noen spør er verre.

Jeg har derfor laget meg en liste:

3 lass jord









Sminkespeil med lys. Flere av de vegghengte speilene trenger et el-uttak i veggen og det har vi ikke, så det må nok bli en bordbodell med batteri og ledlys.






Honda Jordfres Byggesystemer
Jordfreser. Jeg leter fortsatt etter den ultimate typen. Ikke for tung, nok hk og som kan bearbeide minst 30 cm dypt.

Ministrå asjetter (veldig mange)












Gulvbelegg til arbeidsrommet mitt. Gerflor/senso











Kanebo Cellular Performance II, Kanebo Foundation og pudderbørste

SENSAI BY KANEBO Cellular Total Finish FoundationSENSAI BY KANEBO Cheek brush


Telelinse til Canon 1000D, men jeg vet ikke hvilken.

Lave støvletter og flate sko fra Vagabond
VARLYN - Støvletter - sortSUE - Ballerina - sort

 Friesland 'Jeverland weiß' Lasagne - Form

Stor lasagneform med høye kanter










Nye spisestuestoler. Vi trenger stoler som er gode å sitte i også etter flere timer. Høyrygget og helpolstret.










2 brødkurver i stål  (Erik Bagger)










Fein multimaster

Kenwood Multi Pro Compact Food Processor FP250

2 kommentarer :

  1. Så masse flott på ønskelista. Håper nissen kommer med noe av det da ;)

    SvarSlett
  2. Ja det er lurt å lage ei ønskeliste.
    Håper det dukker opp noe av det til jul.
    Ønsker deg en god søndag :)

    SvarSlett