Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 16. november 2012

Litt foran

Ganske tidlig i desember pleier jeg å sette pizza på menyen, men lage dobbel porsjon. Det som ikke spises puttes i fryseren til en hektisk dag nærmere jul. I år var idag dagen for pizza. Nå er vi er sikret pizza for flere middager.

Kjøttsaus ble det også tilovers. Den egner også til lasagne og som pastasaus. 3 dl er nok til en pizza og mer enn nok til pasta for to. Til lasagne bruker jeg flere pakninger.

Endelig fikk jeg vasket alle innervinduene. De sommerlagres i kjelleren og selv om de ble godt spylt etter oversvømmelsen i kjelleren så måtte det mange bøtter vann til før rutene var blanke.

  

40 kg hvetemel og diverse annet er også kjøpt. Jeg har også funnet konvolutter i riktig størrelse, men må kjøpe 500 av dem.




2 kommentarer :

  1. Så flink du er , hjemmlaga pizza er kjempegodt.

    Har også handlet inn hvetemel, for nu blir det litt baking fremover, det er jo bare 5 uker til jul, skjønner ikke kor tia blir av.

    Ha ei fin helg, Åshild.

    Hilsen Lisbeth ;O)

    SvarSlett
  2. mmmmm. :-) Godt å ha lettvint og GOD pizza til stressende dager i desember.

    Ha en fin kveld.

    PS: delta gjerne i mitt nylagde blogglotteri

    SvarSlett