Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 6. juli 2012

Litt hage

Det kommer til å bli masse bryllup etterhvert, men  fortsatt mangler jeg en del bilder.

På denne tiden av året er jeg vanligvis mest opptatt av hagen. I går ettermiddag hadde jeg for første gang på lenge, tid til en liten runde i hagen.

Bedet langs nordveggen er blitt ganske bra synes jeg. Jeg har fått mer og mer sansen for Hosta (Bladlilje). De har et flott bladverk og nydelige blomster. Også fyller de så godt opp i bedet.
For bare 1 år siden så det slik ut.
Som vanlig brukte jeg Rosenholm trädgårdsdesignprogrammet da jeg planla bedet. Og til høyre er slik det så  ut da jeg startet.
  

1 kommentar :

  1. Så fint bed du hadde, det e så deilig og gå rundt og se på alle fargene som dukker opp i hagen dag etter dag, vi e nu i ei deilig tid :)

    Ha ei fin helg, hilsen Lisbeth <:)

    SvarSlett