Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 3. juli 2011

Nok kjøleskap

De færreste har kjøleskap med plass til mat for 70 gjester. Da utfordres kreativiteten. Bilder akkurat av dette ble det ikke tatt. Derfor rekonstruksjoner her.















Isoporkasser ble brukt til oppbevaring av alle dessertglassene med Pannacotta. Rikelig med fryseelementer holdt bra temperatur  i 13 timer. Jeg har også brukt jordbærkasser - den typen som er vokset. Fyll i med masse fryseelementer og dekk godt med aluminiumsfolie så holder det i flere timer. Jeg har transportert marsipankake langt i bil på denne måten.















En stor plastbalje ble foret med aluminiumsfolie. Mellom baljen og folien la jeg fryseelementer. Det gjorde jeg også mellom folien og bollen med sjokoladefromasj. Jeg dekket godt til på toppen. Dette holdt også i 13 timer.

4 kommentarer :

  1. Så gode tips og idèer, du er jammen flink med kreative løsninger!
    Jeg kan huske at tanten min pleide å ha kjøle-elementer under kakefatet i kaketinen når hun skulle frakte kremkaker til selskapeligheter. Det er litt i samme gate, bare i liten målestokk:)
    Ha en fin søndag!
    Beate

    SvarSlett
  2. Godt tips! 13 timar er ikkje værst!

    SvarSlett
  3. Har lest gjennom de siste innleggene dine - imponerende med matlaging til bryllup - da vet jeg hvem jeg kan hyre inn når den tid kommer. (Altså hvis det blir bryllup på noen av barna om tjue-tredve år...)

    SvarSlett