Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 12. april 2010

Vårtegn

Her hos oss har det nesten gått fra full vinter til full sommer. Utemøblene ble tatt ut og vasket på lørdag. Årets første utemiddag ble inntatt i går.


Men hagen forøvrig viser at det fortsatt bare er vår. Alle trær har flotte knopper og staudene begynner å titte opp. I kjelleren står spirer/småplanter av sukkererter, bondebønner, erteblomster, løvemunn og

Fokus nå er å få vekk alt løv og få klipt vekk det visne av staudene.
Mot øst går hagen vår rett over i en åker. Etter tre år med grassproduksjon blir det i år korn.

Det mest smertefulle vårtegnet er ømme muskler. Mine har skreket om hjelp i hele natt. Jeg vet heldigvis at dette går over og om noen dager har musklene min akseptert at nå er det mer varierte aktiviteter som gjelder.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar