Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 20. april 2024

Hagemøbler

 

Det beste med denne tiden av året er å se alt som spirer og gror i hagen. I dag så jeg knoppene på Junisøtmispel Moelv.

På avstandsbildene av tunet så er ikke utviklingen så synlig, bortsett fra litt grønnere plen enn for ei uke siden, men Alperipshekken er snart helt grønn og det er store knopper på Syrintreet. Og vi har tatt ut det meste av hagemøblene, men det ser ut til å ta tid før de kan brukes. 

Jeg gleder meg til å lage en oppsummering i slutten av mai. 
  


Og så langt har rabarbra kommet. Det trengs å lukes litt, men det er andre ting på lista før det. 


1 kommentar :

  1. Våren er en fin tid! Jeg har ikke vært på bloggen på en stund, for broren min ble plutselig syk og døde, så jeg har ikke orket. På vei mellom Bergen og Lillehammer kjørte vi gjennom Lærdal. Der var bjørkene helt grønne, det var som vi plutselig var kommet til mai. Det er nok stor forskjell mange steder i landet på denne tiden. På Lillehammer var det mange kuldegrader hver natt.

    SvarSlett