Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 6. desember 2023

Julekort del 2

Hva ville du likt å lese om personene du får julekort fra?

Jeg tenker på julekortet som en telefonsamtale: hva ville man fortalt? Særlig viktig er det når den samme teksten trykkes til mange. Ingen ønsker å lese bare om enorm suksess og rikdom, eller bare om sykdom. 

Sånn jeg planlegger kortet så er det plass til noen bilder. De kan økes eller reduseres i størrelse etter hvor mye tekst man skriver. 

Jeg har funnet en lokal kopibedrift som skriver ut på 160 g papir, da får de litt mer kvaliteten til et kjøpt julekort.  De leverer dessuten svært raskt. Om jeg sender pdf-filen før kl 8, så er kortene ferdig skrevet ut før lunsj. 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar