Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 5. april 2023

Vårtegn 5.april

Endelig kan vi se områder uten snø, og det er mulig å se enden på denne lange og kalde vinteren. 

Fortsatt er det kaldt på natta, til stor glede for alle som er på påskefjellet. 

Jeg kunne ha klipt ned Nyperoser i sørveggen av bryggerhuset og jeg kunne fortsatt å klippe granhekken der jeg avsluttet sist høst, men jeg er fortsatt forkjølet.  Jeg skal likevel klare å skru sammen de nye hagemøblene jeg kjøpte i går. 



  


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar