Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 3. desember 2022

Pepperkakedagen

Det var dette som var satt av til den store pepperkakedagen, men det skjer ting som gjør at planer må endres. Jeg er bare glad for at vi fant en ettermiddag som passet for alle. Barnabarna er dessuten blitt så store at de klarer å holde det gående etter normal sengetid. 

Jeg startet med dagens oppgaver etter at alle hadde dratt etter formiddagsmat. Da laget jeg alle delene til pepperkakegården, og et ekstra lite pepperkakehus. Jeg ser på Instagram at pepperkakehusene stort sett er pyntet allerede, ikke her. Det står først på planen 20.desember.

Jeg bråbestemte for noen dager siden at jeg skulle leie en tepperensmaskin i helgen. I nødvendigvis en juleforberedelse, men jeg klarer ofte å presse inn noe som burde vært gjort i en allerede travel periode. Og det ser faktisk bra ut. Fargen på vannet som kom ut tyder på at det var på tide.

  




Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar