Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 20. desember 2022

Nissene flytter inn

Ambisjonen var å ta masse bilder for å dokumentere for meg selv hva alle timene en hel dag brukes til, men bare noen få bilder ble tatt. Nesten 6000 skritt (alle innendørs) tyder likevel på stor aktivitet.

Det ble det skikkelig jul på soverommet vårt idag. 

Det er bare kjøkkenet som får typiske julegardiner, og de venter jeg med så lenge som mulig. De sto aller først på dagens liste. 

Esken med alle nissene inneholdt en overraskelse. Der hadde det vært musefest. Jeg tok på meg hansker for å sortere, og en del var hinsides redning. Jeg tror at det også gjelder disse garnnissene, som foreløpig ligger på en avis. 




2 kommentarer :

  1. Jaja. Som vi har lært av Alf Prøysen er det viktig at musene også får ei fin jul.

    SvarSlett
  2. Nydelig soverom! Der blir det godt å sove! Men at mus spiser nisser var nytt for meg! :) Håper mange nok har overlevd til å skape god julestmning i huset! God jul! :)

    SvarSlett