Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 23. november 2022

Lilla hus

Når noen pynter til jul i først halvdel av november kan jeg pynte til advent noen dager for tidlig. 

Jeg synes det er stas å ta fram løperen jeg broderte høsten 1985, og keramikkbollen og telysholderne som kun brukes disse ukene før jul. 

Fordi vi ofte har en gjest som reagerer på sot/røyk fra stearinlys har vi nesten fullstendig gått over til ledlys. Skulle så gjerne funnet ut hvor jeg kan kjøpe lilla kubbelys til batteri. 


  

På kjøkkenet har jeg løperen jeg fikk da vi flyttet inn, rett før jul i 2005. Et fantastisk arbeid av smale striper i nesten 30 ulike lilla stoff. Glasskuler i hvitt og lilla i vinduet.

  


Dagens viktigste oppgave, tross alt var  å lage gorodeigen som skal brukes i morgen. 




Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar