Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 6. november 2022

Jeg er igang

Jeg er et skippertaksmenneske. Mange andre ville holdt vaskerommet strøkent til enhver tid, men det får jeg ikke til. Om sommeren er det hagen, om vinteren skriver jeg både om slekt og fag. Da blir vaskerommet skadelidende, som nå. Selv om to ukers sykdom ikke har gjort saken bedre. Så altså før og etter dagens innsats. 

 

For om sju uker er det fest, og da hele huset glitre. Som med alle andre store selskaper så dreier det seg om planleggng, forberedelser og gjennomføring. I dag startet fasen med forberedelser. De inkluderer alt fra å rydde på vaskerommet til å kjøpe ribbe.  Og jeg vet jeg må følge lista. 

I tillegg til å rydde, har jeg strøket flere duker og polert "symaskinbordet" i eik. Jeg stratert faktisk med å vaske gardinene i stua. Da jeg satte inn innervinduene streiket vaskemaskinen, så det måtte utsettes. 

   

2 kommentarer :

  1. Du er skikkelig i farta, forstår jeg, og jeg kjenner meg igjen på dette med skippertak! Det er gjerne slik at strykehaugen får vokse seg stor og høy før jeg tar den, og da går gjerne en hel dag med når jeg først stryker! Ha en fin uke! klem Cathrine :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Arbeidslista gir meg struktur og kontroll på arbeidet. Og jeg vet at det er lurt å følge den.

      Slett