Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 26. november 2022

Granbargirlander

Det har vært gjester i bryggerhuset i fem uker, og det kommer nye på mandag så jeg tilbrakte store deler av dagen der. Vi har vært veldig heldig med alle våre Airbnb- gjester så langt og håper at det fortsetter slik at det bare blir helt normal rengjøring etter dem.

Dagens juleforberedselse var å henge opp lys rundt inngangsdøra. Selvfølgelig hadde det vært mye penere med friskt granbar, men det er lettvindt med den jeg kan ta fram hvert år. Jeg har byttet lys et par ganger siden jeg kjøpte den i 1996.

I mange år ble den hengt opp en av de siste dagene før jul, men de siste årene har jeg hengt den opp til advent.

De flotte tvillingkransene, som bare brukes i adventstiden, bestilte jeg fra Kari Rudi i 2011. Når jeg ser på gamle bilder så forstår jeg at det er på tide å bytte ut sløyfene. Det må jeg skrive på lista neste år. 







Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar