Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 19. desember 2021

19.desember: Pepperkaketunet

Alle delene til pepperkaketunet har ligget klar to uker. Jeg ser noen små forbedringspunkter, ellers stemmer husene ganske bra med virkeligheten. Jeg har knust kamferdrops i vindusåpningene, og neste år skal jeg sette et ledlys inni husene før jeg fester de til plata slik at det lyser fra vinduene selv om ikke sola skinner.
Det skulle egentlig stått på et ganske lavt bord i garderoben, men hunden ville garantert ha forsynt seg av det der. Så det må stå i entreen.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar