Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 17. desember 2021

17.desember: Nye vannbøtter

Det var med stor forsiktighet jeg hører lydbok samtidig som jeg vasker kjøkkenvinduer. Jeg ønsker ikke en ny våt telefon. 

Imponerende er det at telefonene, den nye og den gamle, klarte overføring av alle data omtrent på egenhånd. 

Rene kjøkkengardiner og spesielt julegardinene synes jeg skaper en helt egen stemning, og når jeg har kommet så langt er det faktisk ikke så mange dagene igjen til jul.
Det er alltid spesielt stas å hente opp den første kassa med julepynt fra kjelleren. Jeg pakker ned rom for rom, og har merket kassene godt. I denne kassa er det pynt til begge gjesterommene i 1.etasje, garderoben og badet. 



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar