Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 11. desember 2021

11.desember: Sydag

Det er jo helt fantastisk å ha tid til en sydag midt i juleforberedelsene. Det hadde jeg nok ikke hatt tid til som yrkesaktiv. 

Dette er sengesett nr 3 i flanell som jeg har forlenget. Jeg kjøpte rett og slett et tredje dynetrekk og skjøter på to andre. 

Hvorfor?

Etter vask som anbefalt før bruk ble de fra 7-18 cm kortere i lengden. Flere av de var dessuten kortere enn angitt lengde før vask. 

Normal pris for disse settene er 349,90, og selv om jeg betalte mindre så bør jeg forvente en vare i forhold til den ordinære prisen. 

Jeg ble anbefalt å bytte inn disse settene i butikkens dyreste, men da jeg oppdaget at det ene av to ikke var 220 cm før vask så leverte jeg de tilbake.  Og valgte altså å sy litt selv. 

Tabellen under viser hva seks sengesett i flanell målte før og etter vask. Dette er vel noe som folk flest ikke er klar over. 


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar