Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 23. november 2021

Pizzakveld

Jeg lurer noen ganger på om hvordan jeg rakk alt mens jeg var i jobb. Dagen forsvant i opprydding flere steder i huset. Vår seng fikk rent sengetøy. Sesongen for overdyne har startet, og nå valgte jeg brunt. Mener nok at dette passer bedre på et av gjesterommene enn hos oss, så store dynetrekk i farger som passer bedre her må kjøpes. Vi bruker nemlig ei tynn dobbeldyne med dynetrekk fra IKEA som overdyne. Jeg tror at denne tilsvarer de vi har. 

Barnebarna trodde nok at det skulle bli pannekaker til middag, men det ble pizza. Etterpå kikket vi litt i butikker, og jeg fikk vite alt om det som sto på ønskelistene. 




Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar