Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 13. desember 2020

Luciadagen

Søndager før jul var svært velkomne da jeg fortsatt var i jobb. Fortsatt synes jeg det er noe roligere med søndagen enn de andre dagene. 

I dag hadde jeg lagt opp til en hyggelig dag. Nystekte lussekatter og skriving av julekort var det enste som sto på lista. 

For første gang har jeg oyntet lussekattene med rosiner. De var bløtet i vann i ca 3 timer før jeg lot de renne godt av seg. Det var vellykket. Da har jeg lært noen nytt i dag. 





























Jeg har delt denne hvert år. God fornøyelse - Slaget ved Lucia med Ingrid Bjørnov.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar