Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 16. desember 2020

Godt i gang

Dag en av julepynting er tilbakelagt, og du verden som jeg har kost meg. Det er så stas å hente kassene opp fra kjelleren rom for rom, pakke ut og henge på plass. 

Jeg synes det er spesielt hyggelig å ta fram broderiene. Det er 38 år siden jeg broderte veggteppet. Motivene var beregnet på en duk.

Duken med hjertene var ferdig i 1990.

 
I ettermiddag hentet jeg hun på fire i barnehagen. Det hadde både store og små fått høre flere ganger i løpet av dagen.  Da er det stas å vær mormor. Og som vanlig ble det pannekaker. De var nesten ferdig stekt da han på 7 1/2 kom fra skolen.  

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar