Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 6. januar 2020

Rød start på året

Som vanlig preges starten av det nye året av varm te og halspastiller. Det gjør et enklere at det ikke er noen arbeidsgiver involvert, men jeg har liksom ikke tid til det likevel.

For å gjøre noe nyttig har jeg gått gjennom omtrent 10 kg med gamle juleblader og en perm med utklipp.  Med et par unntak, konkluderte jeg med at jeg aldri kom til å lage noe det. Så i går kveld ble alt sendt videre til noen som kanskje finner noe aktuelt.

Jeg fant blant annet et broderimønster som sto i Alt om håndarbeid i 1982.

Og fordi jeg har litt lagervare så var det lett å finne brodergarn i tre ulike nyanser av rødt, litt hudfarget og litt mørkebrunt. En stoffbit fant jeg også.

Det er ikke så ryddig på vaskerommet nå, men jeg har startet å brodere. Det er forsåvidt nok akkurat nå. Bortsett fra å hente en ny kopp te.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar