Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 27. januar 2020

Keramikkboller


Det er nesten 15 år siden jeg kjøpte disse av vår niese som har laget de selv. De er blitt brukt til julens godteribord, men også til tapas, tilbehør til taco og tilbehør til tikka masala. 

Fordi vi har mer enn fire ulike typer godteri til jul har jeg fylt på med noen andre skåler, men aldri blitt helt fornøyd med kombinasjonen. 

Derfor sendte jeg bestilling om fem skåler til i ulik høyde, bredde og utforming, men de skulle ha et tydelig slektskap fargemessing. 

I dag kom hun med ni skåler. Alle helt ulike i høyde, bredde og utforming, men med den samme dekor.

Jeg klarte selvsagt ikke å velge. 

Veldig gøy var det å få noe laget helt spesielt til oss.. 

























2 kommentarer :

  1. Det gir absolutt en spesiell dimensjon når man kjenner den som har laga noe sånt, og enda mer når det bare finnes ett eksemplar av hver enkelt. Verdt å ta godt vare på!

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig. Det er virkelig luksus å kunne sende en sånn bestilling, og se at mottaker kunne kvittere på denne måten.

      Slett