Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 17. januar 2020

Å få litt høyde

Selv om tegneferdighetene mine er så som så, så lager jeg alltid noen skisser når jeg planlegger enten en borddekking eller et kakebord. Fjorårets viktigste kakebord var i sønnen og svigerdatterens bryllup. Jeg hadde fått mange bilder både fra Instagram og Pinterest, så jeg visst ganske mye om hva bruden så for seg. Det skulle ikke være noen hele kaker, men ferdig oppdelte små munnfuller.

  

 Av skissene gikk jeg videre med den venstre og måtte finne noe som kunne skape høyde bak uten at det ble veldig dominerende. Løsningen ble å lage to plastkasser med pleksiglass fra  Biltema. Til hver kasse brukte jeg 5 stk  30 x  30 cm 4 mm tykk pleksiglass. (  Pris 325 kr /kasse)

Jeg fikk mange tilbakemeldinger om at resultatet var vellykket.
   
Tegningen bidrar også til at jeg får oversikten over alle fat og boller, og alt som skulle på og i dem.  Denne gangen skulle alt fraktes 200 km så det var lite muligheter for elegante løsninger i siste liten. Alt var jo også symmetrisk likt med det store fatet med kransekakestenger og stettfatet med minimuffins i midten. 

På kakebordet var: makroner, kling (delt og rullet sammen), vafler (uten melk, gluten, egg), brownies, sjokoladekake i små biter (uten melk), kokostopper (glutenfri), minimuffins, kranskakestenger, snickers (uten gluten, melk), gulrotkake (uten gluten) og mengder av sjokolade og smågodt. 

1 kommentar :

  1. Så smart med de kassene i pleksiglass! Å skape høyde er ikke så enkelt.

    SvarSlett