Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 6. desember 2019

18 dager til jul - kjeller i fokus

Den måten jeg har lagt opp juleforberedelsene på gjør at det blir mye oppvask og opprydding når det er over. Jeg har klart å vaske opp etter hvert, men jeg har bare satt alt ned i kjellerrommet.  I dag var tidspunktet til å rydde.

Det høres sikkert ut som en rar juleforberedelse, men det blir litt som å vaske benken etter baking - i stor skala.

Nå er benken klar til midlertidig oppbevaring av mat i juledagene

 Som jeg har nevnt før - det er forsåvidt ikke 18 dager til jul, men bare litt mer enn 17.


1 kommentar :

  1. Hei! Fint å følge juleforberedelsene dine! De er litt annerledes enn mine. Her er det lite matlaging. I dag lager jeg julekort. Selvlagede julekort er en tradisjon jeg har.

    SvarSlett