Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 19. mai 2019

Grått og vått

Jeg må ut i dag for å ta igjen det forsømte. Jeg hadde ikke lagt så mye regn inn i planen.

I går var det enda våtere, men jeg var ute et øyeblikk for å ta et par bilder. Det var faktisk så mørkt at blitsen koblet seg automatisk inn. Syrinen har fått fin farge og om et par dager står den i full flor.

Hagtornen på hushjørnet har startet sin blomstring.

Totalt sett viser hagen seg fra sin beste vårside, bortsett fra de store staudebedene som må lukes for ugress.



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar