Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 31. mars 2019

Vårtegn: Sommerfugl

Da jeg var ute i formiddag for å finne spor av våren så fant jeg denne. Det er blå himmel og sol, men en ganske sur vind. Det er frost om natta, så det kan umulig være vær som passer en sommerfugl.

Det bærer likevel bud om varrmere tider.
 Jeg var mest på leting etter knopper og fant det overalt. Det er Flammentanz i sørveggen, Syrinen og Magnoliatreet som får representere i dag.

 

 Anne på Moseplassen har kommet med oppfordringen på Instagram om å ta bilder på samme sted i hagen et helt år #etårihaven .

Jeg fikk tatt det første bildet idag og valgte sørveggen.


Men for noen uker til kommer det oppdateringer fra dette stedet.


3 kommentarer :

  1. Herlig å se vårtegn! :)
    Koselig å komme tilbake til bloggene etter en pause på flere måneder og se at mine gamle bloggvenner fortsatt blogger. Nå håper jeg å ha overskudd til å blogge oftere, jeg også :)

    SvarSlett
  2. Herlig - våren i gang. Glede. Farger kommen.
    Nydelig bildet fra sommerfugl. Vi har også... litt.
    God uke for deg.
    Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  3. Det er ei fin tid dette, snøen smelter, graset kommer til syne, sola varmer og knopper spretter. Bare å nyte!

    SvarSlett