Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 22. februar 2019

Tvillinghylla

Helt siden nyttår har jeg hver dag sjekket alle bruktsidene etter en bokhylle. Den skulle minimum passe til den som allerede sto i det rommet vi nå gir litt omsorg. Det fineste ville være å finne akkurat lik. Det dukket også opp på Finn.no, men jeg synes at både Ålesund og Lofoten ble for langt.

I forrige uke fant jeg helt riktig hylle i Oslo. Den kunne jeg ikke la gå fra meg. Med GPS håpet jeg at det skulle gå greit å finne fram, selv om jeg synes adressen lå i et veimessig utfordrende område.

Det var mørkt og vått, og jeg mistet fort enhver retningssans. Jeg må ha krysset fram og tilbake mellom tre rundkjøringer over 30 minutter før jeg endelig forsto beskjeden GPS-damen kom med.

Etter å ha tatt av topplist og ben, så gikk den akkurat inn i bilen. Nå venter den bare på at malejobben i rommet er over før den skal fjerne noen 12 år gamle midlertidige løsninger. Bokhyllene skal ikke males, bare rengjøres godt og gnis inn med litt møbelolje.

1 kommentar :

  1. Jeg har også furumøbler, de skaper så trivelig miljø. Ikke alle disse moderne firkantede malte sakene.

    SvarSlett