Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 4. februar 2019

Et glass kyraså

Når vi fikk en flaske Curacao i huset kan jeg ikke huske, men det må være over tyve år siden. I kveld ble jeg overlykkelig å finne den lille slanten. Det ble en avveksling for den såre halsen etter et ukjent antall kopper varm te. Kanskje jeg til og med sovner godt.

Skritttelleren har målt 561 skritt, så jeg har stort sett sittet i en stol.

Jeg har irritert meg mange ganger over alt jeg ikke fikk malt den travle høsten 2006. Det hadde vært mye enklere før, sånn som her - vifta ble hengt opp. Det ble mye bedre etter litt hvitt i tak og på pipe. Jeg skulle gjerne lagt farge på veggen også, men det er så smalt.

Det var bestefar som sa kyraså.




Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar