Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 5. desember 2018

Back on track

Etter to kvelder på vift er jeg nå tilbake på sporet.

Jeg har hentet knoker, nakke og svor til syltelaging i morgen. Jeg har også kjøpt salt til saltlake, krydder og gelatinpulver.

Håndklærne som skal brukes er lagt i vaskemaskinen på kokvask.

På mandag var vi i et førjulsselskap hos venner og i går kveld var det middag i en stor konferanse på jobben. For mitt vedkommende blir det den siste i sitt slag. Jeg har valgt å ta ut AFP fra 1.september. Egentlig er det flaks at jeg har den alderen, for endringene på jobben neste år er alvorlige.

Disse middagene visste jeg om i så god tid at de ble lagt inn i planen. Ellers fylles dagene opp med hyggelige juleforberedelser

Før jeg tar kvelden skal jeg lage en ny porsjon med pepperkakedeig. Jeg antar at den forsvinner ut av huset når syltegjestene drar.






Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar