Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 26. desember 2018

2.juledag

Denne musefamilien kjøpte jeg i 1990. Musene som klatrer på repet kom noen år senere. Repet er faktisk nesten fem meter langt. Det starter ved gulvet i gangen ned og går helt til taket i andre etasje.

Og på gangen i andre etasje har jeg samlet enda flere mus.

I morgen legger vi nye gaver under treet, og jeg har hørt at det er noen som gleder seg til det.


 


3 kommentarer :

  1. Sånn muselenke har jeg ikke sett tidligere, den var skikkelig stilig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har satt den sammen av 8 korte rep på 60 cm. De ble solgt fra Tregaardens Julehus i Drøbak.
      Jeg synes det er veldig hyggelig å henge den opp hvert år.

      Slett
  2. Kjempe koselig! Den muselenken var kjempe fin.
    Ha en fin 3.juledag.
    Klem Christina

    SvarSlett